Strona główna » Katedra Marketingu » Badania naukowe i publikacje » »
Badania naukowe i projekty
Aktualizacja: Sobota, 15 października 2016 roku, godz. 09:54

WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA

Od wielu lat, pracownicy Katedry Marketingu uczestniczą w tworzeniu projektów międzynarodowych, szkoleń zagranicznych oraz korzystają z programu Erasmus + z modułem Staff Mobility for Teaching.

Od lutego 2015r. zespół w składzie dr Anna Dziadkiewicz (koordynator projektu), dr Wioleta Dryl (ekspert ds. zarządzania wiedzą) oraz dr Tomasz Dryl (specjalista ds. projektów), wspólnie z Wyższą Szkołą Bankową w Toruniu oraz Politechniką w Porto (ESTGF - Escola Superior de Tecnologia e Gestão de Felgueiras | Politécnico do Porto) realizują projekt MNISW pod nazwą „Uwarunkowania transferu wiedzy i innowacyjnej działalności przedsiębiorstw (Akronim COTRANS)”/ „Conditionings of  Knowledge Transfers and  Innovative Activity of Enterprises (acronym COTRANS)”. W wyniku osiągnięć projektowych, zespół projektowy został zaproszony do członkostwa w pracach Międzynarodowego Instytutu Inżynierii i Technologii (International Engineering and Technology Institute) z siedzibą w Hong Kongu oraz zasiada w Radzie Programowej Międzynarodowej Konferencji Innowacji z zakresu Ekonomii i Zarządzania (International Conference on Economics and Management Innovations ICEMI 2016) w Wuhanie w Chinach.

 

Fot. 1. Wizyta pracowników Katedry Marketingu UG w Politechnice Porto

 

 

Fot. 2 Wizyta naukowa prof. Nelsona Duarte

Dodatkowo w/w pracownicy Katedry, wraz z Uniwersytetem Karola Linneusza z siedzibą w Kalmarze i Växjö (Linnéuniversitetet, LNU), Uniwersytetem Michała Römera z Wilna (Mykolo Romerio Universitetas, RNU) oraz duńskimi i niemieckimi partnerami biorą udział w pracach nad projektem, dotyczącym zrównoważonej turystyki w ramach programu Interreg South Baltic. W marcu 2016r. złożyli projekt „Sustainable Tourism for Wellbeing in the South Baltic Region, PRE SB WELL” do Swedish Insitute Baltic Sea Cooperation w ramach Seed Money Funding.

 

Fot. 3.  Spotkanie ze szwedzkimi partnerami naukowymi

Mając na uwadze rozwój dydaktyczny, pracownicy Katedry biorą udział także w szkoleniach i warsztatach, realizowanych za granicą m.in. „The use of Social Media as a tool for active citizenship. Get Connected 2” na Sardynii w kwietniu 2015r. (dr Anna Dziadkiewicz) oraz „ESTGF International Days” w Felguieras w Portugalii w maju 2015 (dr Wioleta Dryl, dr Tomasz Dryl, dr Anna Dziadkiewicz).

 

Fot. 4 Spotkanie robocze w Sardynii

 

Fot. 5 Warsztaty w Sardynii

W ramach naukowych wyjazdów zagranicznych, pracownicy Katedry prowadzili wykłady na Słowacji (University of Economics, Bratislava), w Portugalii  (Instituto Politécnico de Setúbal i School of Management and Technology of Felgueiras, Porto Polytechnic), we Francji (L’Ecole de Management de Normandie, Le Havre), na Litwie (Mykolo Romerio University, Vilnius), w Turcji (School of Reha Midilli Foca Tourism and Hotel Management, Dokuz Eylul University, Izmir) i we Włoszech (Universita Degli Studi del Sannio, Benevento).

 

Badania naukowe prowadzone aktualnie przez pracowników Katedry Marketingu:

  • Uwarunkowania transferu wiedzy i innowacyjnej działalności przedsiębiorstw (COTRANS) - projekt międzynarodowy, polsko-portugalski, realizowany przez Uniwersytet Gdański, Wyższą Szkołę Bankową w Toruniu i Politechnikę w Porto. Realizatorzy projektu z UG: dr Anna Dziadkiewicz (kierownik projektu), dr Wioleta Dryl (główny wykonawca), dr Tomasz Dryl (wykonawca). Realizatorzy ze strony WSB w Toruniu: prof. Lech Nierżurawski, dr Joanna Nieżurawska. Realizatorzy ze strony Politechniki w Porto: ....
  • Kiedy zaczyna się luksus? – względność pojęcia produktu luksusowego. Identyfikacja istoty pojęcia luksusu oraz strategii marketingowych firm działających na rynku produktów luksusowych. Projekt finansowany przez Uniwersytet Gdański. Realizator projektu: dr Wioleta Dryl.
  • Model społeczno-ekonomicznych korzyści i kosztów projektów Infrastrukturalnych (NCBiR 2015, IS-2/88, 2015-2017) - projekt realizowany ze wsparcia NCBiR, Kierownik projektu: prof. UG Anna Zamojska, realizator projektu: prof. UG dr hab. Robert Bęben, wykonawcy badań naukowych do projektu: dr Wioleta Dryl, dr Anna Dziadkiewicz, dr Tomasz Dryl.
  • Postawy konsumentów wobec innowacji - badania własne/finansowane w ramach środków własnych jednostki, Kierownik projektu dr Sylwia Badowska
  • Zachowania konsumentów seniorów w świetle starzenia się społeczeństw,  badania własne/finansowane w ramach środków własnych jednostki, Kierownik projektu dr Sylwia Badowska
  • INDOPED (Modernizing Indonesian Higher Education with Tested European Pedagogical Practices) międzynarodowy project realizowanany w ramach programu ERASMUS+ (Higher Education - Capacity Building in the Field of Higher Education) przez dziesięć uniwersytetów europejskich i indonezyjskich oraz organizację SEAMOLEC (Southeast Asian Ministers of Education Organization Regional Open Learning Centre). Uczestnik projektu w zespole Uniwersytetu Gdańskiego: dr Sylwia Kuczamer-Kłopotowska

 

 

Badania naukowe zrealizowane przez pracowników Katedry Marketingu - zakończone sukcesem:

  • Menadżer Jutra – wzrost kompetencji studentów Wydziału Zarządzania UG kierunków Zarządzanie oraz Finanse i Rachunkowość, projekt finansowany z EFS przez NCBiR, realizacja 2015, zespół projektowy: Dr Aleksandra Wiercińska (Kat. Rachunkowości WZ UG), dr Wioleta Dryl, prof UG dr hab. Robert  Bęben, dr Tomasz Dryl.  
  • Nowoczesne technologie w komunikacji marketingowej, dr Tomasz Dryl, badania własne UG 2010, nr projektu badawczego: 2200-5-0438-0.
  • Web 2.0 jako element strategii marketingowej przedsiębiorstw wirtualnych, dr Tomasz Dryl, badania własne UG 2008, nr projektu badawczego: 2200-5-0225-8.
  • Strategie marketingowe ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynki UE - analiza przypadków, dr Tomasz Dryl, badania własne UG 2006, nr projektu: 2200-5-0146-6.
  • RePro 2004 - Real-life Business Projects in Multicultural Student-Centred Learning – projekt realizowany w latach 2004 – 2005 w ramach unijnego programu Leonardo da Vinci, uczestnik zespołu projektowego Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego: dr Sylwia Kuczamer-Kłopotowska